به گزارش سافت گذر به نقل ازمجله آی تی؛ بازی های موبایل همیشه با اپل رنگ و بوی دیگری داشتند و از این به بعد
هم همینگونه خواهد بود. اپل از تکنولوژی جدیدی با نام متال پرده برداشت که
به کیفیت بازی های سیستم عامل iOS کمک بسیاری خواهد کرد.
این تکنولوژی به سازندگان بازی های iOS این اجازه را می دهد که مقادیر
زیادی از دخالت OpenGL بکاهند و دسترسی بیشتری به سخت افزار دستگاه داشته
باشند. این پلتفرم فعالیت مشابهی به دایرکت اکس ۱۱ و تکنولوژی منتل دارد و
به گفته کرگ فدریگی، متال، قدرتی ۱۰ برابر بیشتر نسبت به گذشته در اختیار
بازی سازها قرار می دهد.
نمایش آخرین ساخته استودیو خلاق PopCap که فعلا در انحصار اکس باکس وان
قرار دارد روی پلتفرم iOS آن هم به چنین زرق و برقی واقعا هیجان انگیز است.
افکت های متعدد عمق دید کاربر، بیش از ۱٫۳ میلیون شی در تصویر همگی گواه
سخنان فدریگی در مورد ۱۰ برابر شدن قدرت سازندگان در ساخت بازی های ۳ بعدی
است.
اسلایدی که پشت سر فدریگی قرار داشت، پشتیبانی کرایتک، یونیتی،
الکترونیک آرتز و اپیک گیمز را از این پلتفرم جدید تایید می کند. تیم
سویینی پایه گذار و مدیر اپیک گیمز، خالق سری بازی Infinity Blade روی صحنه
آمد و دمویی با نام Zen Garden نمایش داد که توسط آنریل انجین ۴ ساخته شده
و پاییز امسال، زمانی که iOS8 منتشر شود، به صورت رایگان برای این پلتفرم
عرضه می شود.
شنیدن خبر انحصاری های بیشتر برای iOS طی ماه های آینده با وجود چنین تکنولوژی خیره کننده ای اصلا دور از ذهن نیست.